Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αγία Παρασκευή, Αττικής, Greece
Πολλά από όσα συμβαίνουν γύρω μου με εξοργίζουν, λιγότερο ή περισσότερο. Γράφοντας τις σκέψεις μου δεν βαυκαλίζομαι και δεν πιστεύω ότι θα αλλάξει κάτι απ’ όλα αυτά. Στην καλύτερη περίπτωση, ίσως βοηθήσω τους μη ειδικούς, να κατανοήσουν καλύτερα αυτά τα τόσο σοβαρά και σημαντικά για τη ζωή μας θέματα. Γνωρίζω ότι όλοι , χωρίς καμία εξαίρεση, είμαστε ημιμαθείς, εκτός από τον τομέα της εξειδίκευσής μας και παρ’ όλο που, ΟΛΑ τα θέματα για τα οποία γράφω δεν είναι ακριβώς της εξειδίκευσής μου, τολμώ να τα δημοσιεύσω επειδή είναι σχετικά με αυτή και, κυρίως, με έχουν απασχολήσει πολύ σοβαρά .

Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Δεν Είμαστε Όλοι Ίδιοι!

Δεν Είμαστε Όλοι Ίδιοι!

Ολοκλήρωσα την ανάλυσή μου. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι! Αρχίζοντας από εποχής Αντρέα, υπάρχουν τριών κατηγοριών πολιτικοί (από όποιον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, που κάποτε έκανε «βαρυσήμαντες» δηλώσεις, αλλά ποτέ δεν τόλμησε μια υπέρβαση των «θεσμοθετημένων ορίων» του, μέχρι όποιον σύμβουλο της μικρότερης κοινότητας) όπως υπάρχουν και τριών κατηγοριών πολίτες – με βάση πράξεις, όχι λόγια.  

1η Κατηγορία:

Πολιτικοί. Αυτοί που «τα έκαναν» (τα ανοσιουργήματα, από το «απλό» βόλεμα του δικού τους παιδιού μέχρι τη μεγάλη διαπλοκή και τις μεγάλες ρεμούλες)
Οι «πωρωμένοι». (Πώρωση = ηθική αναισθησία ή έλλειψη κάθε ηθικού ενδοιασμού).

Πολίτες. Αυτοί που «τα έκαναν» (τα ανοσιουργήματα, από το «απλό» χωρίς απόδειξη και χωρίς ΦΠΑ μέχρι τη μεγάλη φοροδιαφυγή, τη μεγάλη διαπλοκή και τις μεγάλες ρεμούλες)
Οι «πωρωμένοι». (Πώρωση = ηθική αναισθησία ή έλλειψη κάθε ηθικού ενδοιασμού).
Φυσικά, πάντα ψήφιζαν το εκάστοτε κόμμα «τους».  

2η Κατηγορία:


Πολιτικοί. Αυτοί που τα έβλεπαν αλλά καθησύχαζαν την όποια συνείδησή τους με τη Σημίτεια –ιστορική πλέον- ρήση «αυτή είναι η Ελλάδα», ή, το «αυτή είναι η πολιτική», ή παρόμοιες εκλογικεύσεις. Έτσι, αντί να καταγγείλουν, να ουρλιάξουν, να παραιτηθούν, πήγαιναν για… ύπνο.
Οι, επιεικώς, ανεπαρκείς ως πολιτικοί. Μάλλον η μεγάλη πλειοψηφία.

Πολίτες. Αυτοί που τα έβλεπαν αλλά καθησύχαζαν την όποια συνείδησή τους με τη Σημίτεια –ιστορική πλέον- ρήση «αυτή είναι η Ελλάδα», ή, το «τι μπορώ να κάνω εγώ;», ή παρόμοιες εκλογικεύσεις. Έτσι αντί να καταγγείλουν, (ένα από τα Ελληνικά κόμπλεξ: η καταγγελία στις «Αρχές», ακόμη και των παρανομούντων, είναι «χαφιεδισμός», «ρουφιανιά»…) πήγαιναν για… ύπνο.
Οι, επιεικώς, ανεπαρκείς ως πολίτες. Μάλλον η μεγάλη πλειοψηφία.


3η Κατηγορία:


Πολιτικοί. Αυτοί που –αν υπάρχουν και τέτοιοι- ήταν τόσο ηλίθιοι, τόσο ανίκανοι να αντιληφθούν τι συνέβαινε γύρω τους ή τόσο «απορροφημένοι» με τον μικρόκοσμό τους, που «ναρκώνονταν» το όποιο ήθος τους για να ασχοληθούν με οτιδήποτε άλλο.
Οι μη-πολιτικοί, οι nobody’s.
Πολίτες. Αυτοί που –αν υπάρχουν και τέτοιοι- ήταν τόσο ηλίθιοι, τόσο ανίκανοι να αντιληφθούν τι συνέβαινε γύρω τους ή τόσο φανατισμένοι με το κόμμα «τους», που, εκλογικεύοντας, συγχωρούσαν τα πάντα, αφού «οι άλλοι δεν είναι καλύτεροι».
Φυσικά, πάντα ψήφιζαν το κόμμα «τους».
Οι μη-πολίτες, οι nobody’s.


Προσωπικά (και, νομίζω, οι περισσότεροι και πολιτικοί και πολίτες) μετακινούμουν εναλλάξ μεταξύ 1ης κατηγορίας (χωρίς απόδειξη, χωρίς ΦΠΑ – είμαι βέβαιος ότι η «ελαστικότητα» της ηθικής μου σταματάει κάπου εκεί…) και 2ης κατηγορίας («τι μπορώ να κάνω εγώ;» - άλλοτε εκλογίκευση, άλλοτε πραγματική απόγνωση).

Ώρα να κοιταχτούμε στον καθρέφτη… .           

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

νομίζω ότι υπήρχε και υπάρχει και μία 4η κατηγορία, η οποία κατήντησε γραφική κι ενδεχομένως, σημαντικά τμήματά της (κυρίως στο χώρο των πολιτικών), αλλοτριώθηκαν, υπέκυψαν στη χλεύη και στο συναίσθημα "εγώ θα πηγαίνω με το σταυρό στο χέρι, θα είμαι σωστός/ή, νομοταγής, θα στέκομαι κανονικά στην ουρά της τράπεζας, θα κόβω δελτίο παροχής υπηρεσιών, αλλά ρε γμτ, για πόσο θα με θεωρεί το σύστημα μαλάκα?" είναι αυτοί που σταμάτησαν να ασχολούνται με το "κοινό καλό" (σιγά που υπάρχει), και επιδόθηκαν στην εσωστρέφεια, στην αποδοχή της μικροαστικής τους καταγωγής και πορείας, μιας νοικοκυροσύνης που είχε μικρό σαλόνι αλλά πεντακάθαρο, χωρίς ίχνος σκόνης, με σεμεδάκια της γιαγιάς και φαγητό μαγειρευτό κάθε μέρα. ναι, υπάρχουν ακόμα ορισμένοι τέτοιοι πολίτες, που με το πέρασμα του χρόνου, άφησαν πίσω τα σεμεδάκια και το μαγειρευτό φαγητό, αλλά βγήκαν στους δρόμους την περασμένη εβδομάδα, και φώναξαν, αντιστάθηκαν, αντέδρασαν. είναι αυτούς που προσπαθούν πλέον να φοβίσουν (γιατί φυλακή δεν μπορούν να τους βάλουν, είναι φορολογικά ενήμεροι!) με μία τετραπλή δολοφονία. είναι αυτοί που έστησαν έναν πρώην πρόεδρο της Βουλής στον τοίχο όχι με βρισιές, αλλά με λογικά επιχειρήματα και τον ανάγκασαν να κλειστεί στην τουαλέτα και να βγει ώρες μετά με τη συνοδεία ΜΑΤ. Είμαστε εμείς Συμεών, που επειδή έχουμε δουλέψει, έχουμε ιδρώσει, έχουμε απολαύσει την αμοιβή της δουλειάς μας με σκι, βόλτες, κλπ, έχουμε φάει τα χρόνια μας να παλεύουμε για/με αξιοπρέπεια με σημαντικό κόστος πάντοτε. Αν δεν είμασταν εμείς, κάθε εποχή, θα είμασταν ακόμα σκλαβωμένοι απο το 1821, δεν θα υπήρχε Πολυτεχνείο, δεν θα υπήρχε ελπίδα. Απλά το πρόβλημα είναι ότι από τη φόρα που πήραμε το '74, φτάσαμε να πληρώνουμε επί δεκαετίες και μάλιστα πανάκριβα το κόστος της Μεταπολίτευσης...ας μη συνεχίσω!
Ντεμίνα

Symeon είπε...

Ντεμίνα
Λες πολλά που επιδέχονται σχολιασμού. Θα μείνω μόνο στο ότι, όπως πιστεύω, συνεχίζεις να πέφτεις στην παγίδα της εκλογίκευσης και να απαλλάσσεις τους πολλούς της 2ης κατηγορίας, βαφτίζοντάς τους «4η κατηγορία»: "εγώ θα πηγαίνω με το σταυρό στο χέρι, θα είμαι σωστός/ή, νομοταγής, θα …αλλά ρε γμτ, για πόσο θα με θεωρεί το σύστημα μαλάκα?"
Όσο το σκέφτομαι τόσο πείθομαι ότι, ίσως, η μεγαλύτερη πανεθνική μας ασθένεια, είναι η εκλογίκευση: «ας σταματήσουν οι άλλοι τις μεγάλες παρανομίες για να σταματήσω κι εγώ τις μικρές». Νομίζω ότι πρόκειται για τον φαύλο κύκλο που, σιγά-σιγά, λίγο-λίγο, μας οδήγησε στην γενικευμένη κατάργηση των αξιών.
Προσωπικά, το αποφάσισα, θα είμαι, πλέον «μαλάκας». Δεν γίνεται η δουλειά μου χωρίς λάδωμα? Ας μη γίνει, πάντα υπάρχει και άλλη λύση. Θες να επιβαρυνθώ εγώ τον ΦΠΑ για να μου δόσεις απόδειξη? Θα τον επιβαρυνθώ κλπ. κλπ.
Υπενθυμίζω ότι η «εκλογίκευση» είναι τεχνικός όρος της ψυχολογίας και σημαίνει:
Ra•tion•al•ize: v. intr. … 2. To devise self-satisfying but incorrect reasons for one's behavior

Συμεών

Αναγνώστες